OMÜ MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ ÖĞRETMENLERİNE
2023-2024 öğretim yılı, yıl sonu öğretmenler kurulu toplantısı 28.06.2024 Cuma günü saat 09.00'da okulumuz Öğretmenler Odasında yapılacaktır. Belirtilen tarihte, aşağıdaki gündem maddelerini görüşmek üzere toplantıya hazırlıklı olarak,zamanında katılmanızı önemle rica ederim.
Semih SÖZEN
Müdür Başyardımcısı
TOPLANTININ GÜNDEM MADDELERİ:
1. Açılış ve yoklama, kurul yazmanlarının toplantıya online katılması halinde idarece yeni yazmanların belirlenmesi,
2. Saygı duruşu ile İstiklal Marşının okunması
3. Yıl sonu öğretmenler kurulu toplantısının gündem maddelerinin okunması, öneri varsa yeni maddelerin eklenmesi
4. Bir önceki kurulda alınan kararların değerlendirilmesi ve alınan kararlarda aksayan yönlerin görüşülmesi
5. 2023-2024 öğretim yılı öğrenci başarı durumlarının görüşülmesi,
6. Öğretim yılına ait ders başarısı, devam - devamsızlık ve disiplin konularının talep eden, söz isteyen alan şeflerine ve zümre başkanlarına söz hakkı verilerek görüşülmesi
7. Okulun rehber öğretmeni ve disiplin kurulu üyeleri tarafından, geçtiğimiz öğretim yılı içinde sıklıkla karşılaşılan öğrenci eksenli sorunlar ve çözüme ulaştırılma verileri hakkında kurula bilgi verilmesi.
8. Ders dışı egzersiz (DDE) çalışmalarının yıl sonu raporlarının okunması, görüşülmesi, değerlendirilmesi, hataların ve başarılı yönlerin açıklanması, dosyalarının teslimi,
9. Beceri Geliştirme Programının planlanması
10. Sınıf öğretmenliği rehberlik raporlarının okunması, görüşülmesi, aksayan ya da olumlu yönlerin açıklanması ve sınıf rehberlik dosyalarının idareye teslimi,
11. Okulun disiplin kurulunun faaliyet raporunun okunması, disiplin cezası alan öğrencilerin durumlarının görüşülmesi. Okulun onur kurulunun faaliyet raporunun okunarak yapılan çalışmalar hakkında kurula yerli bilgi verilmesi
12. Okulun 4 alanının Zümre Başkanları tarafından, bölümlerin öğretim programları, öğretimi yapılan meslek dalları, ihtiyaçlar, projeler hakkında kurula bilgi verilmesi
13. Öğrencilerin ( varsa ) yaz stajının uygulanmasına ilişkin hususlar ve koordinatörlük görevleriyle ilgili konuların görüşülmesi, kurula bilgi verilmesi
14. Öğrenci sosyal kulüp çalışmalarının yıl sonu raporlarının okunması, görüşülmesi ve dosyalarının teslimi. Sosyal kulüplerle ilgili aksaklıkların idare tarafından ifade edilmesi. Gelecek yıl oluşturulacak sosyal kulüplere öğretmen görevlendirilmesi ile ilgili kuralların açıklanması.
15. Okul kütüphanesinin durumu hakkında kurula idare tarafından bilgi verilmesi. Kütüphanenin kullanımı ile ilgili kuralların, istatistiksel verilen açıklanması. Kitap okuma alışkanlığının, araştırmacı kuşaklar yetiştirmenin öneminin dile getirilmesi. Önerilerin alınması. Kitap sayısının artırılması ile ilgiligörüşlerin alınması.
16. Ders kesim raporlarının, sınav, proje ve performans değerlendirme evraklarının vb. idareye teslim edilmesi,
17. Öz değerlendirme, Meslek Standartları, okul gelişim ve yönetim ekibi (OGYE) çalışmaları ile stratejik planlamaya ilişkin iş ve işlemler (2023 -2024 eğitim öğretim yılında okulda yapılan ve yapılamayan çalışmaların / projelerin / hedeflerin / aksaklıkların / engellerin / güçlü-zayıf yönlerin görüşülmesi)
18. Okulun daha nitelikli hale gelmesi için yürütülen sosyal sorumluluk projeleri, yardım kampanyaları, öğrencilerin ekonomik engellerinin azaltılması çalışmaları hakkında kurula bilgi verilmesi
19. Okulun son 1 yıllık sportif başarıları ve başarısızlıkları, spor gereçlerinin korunması/zayi edilmesi hakkında kurula bilgi verilmesi, idarenin olumlu-olumsuz görüşlerinin dile getirilmesi,
20. Öğretmenlerin yaz tatillerinde bulunacakları izin adreslerini, irtibat telefonlarını idareye bildirmeleri konusunun görüşülmesi
21. Bilişim gereçlerinin (etkileşimli tahta, telefon, tablet, bilgisayar, yazıcı, tarayıcı, fotokopi, fotoğraf makinesi, kamera, ses kaydedici, DVD/DVIX çalar, MP3-MP4 çalar vb.) kullanımı, kullandırılması, etik kurallar, okulda yaşanan aksaklıklar, negatif durumlar, öğrenci ve öğretmenlerin tutumları hakkında bilgi verme, öneriler alma/sunma
22. DYS (devlet yazışma sistemi) hakkında öğretmenlere bilgi verilmesi. Kağıt ile tebligat döneminin kapandığı hakkında bilgilendirme. E-posta, SMS, Whatsapp türü iletişim vasıtalarının gerekliliği, hakkında bilgi sunma,
23. Sıfır atık ve kağıt israfı, abartılı tüketimler hakkında öğretmenlere idarece bilgi verilmesi,
24. Öğretmenlerin yaz tatilinde MEB ya da özel kurumlar tarafından açılan mesleki-teknik içerikli seminerlere katılımı hakkında idarenin bilgilendirme yapması,
25. Haziran 2024 itibariyle okulun memur, hizmetli, rehber öğretmen, ders öğretmeni, idareci vb. gibi eksiklikleri hakkında bilgi verilmesi ve tamamlayıcı çalışmalar hakkında eşgüdüm sağlanması, tüm personelin bu konuda çalışma yapmasının istenmesi
26. Tayin ya da başka sebeplerle okulumuzdan ayrılan ya da aramıza yeni katılan öğretmenler hakkında bilgi verilmesi
27. Dilek ve temenniler
28. Kapanış